Asiana a Letuška.cz zvýšily letos obrat

Asiana a Letuška.cz zvýšily letos obrat

I přes stagnující trh s prodejem letenek se portálu Letuška.cz velmi dobře daří. Od ledna do června tento portál prodal 84.819 letenek, což je o více než 11 tisíc více, než tomu bylo ve stejném období loni. Podle výsledků prodeje na portálu Letuška.cz vyplývá, že průměrná cena letenky se zvýšila z 10.830 korun na 11.060 korun. Nejvíce se létalo do Paříže a Moskvy, díky znovu zavedené pravidelné lince pak je viditelný nárůst cest do New Yorku.

Čeští klienti totiž čím dál častěji dávají přednost komfortu nákupu a při jediném úkonu chtějí vedle letenky koupit i veškeré doplňkové služby, jako je pojištění, rezervace hotelu v zahraničí a zajištění víz. „Zaznamenali jsme 19% nárůst rezervací letenek a každým měsícem toto číslo roste,“ potvrdil trend Josef Trejbal z portálu Letuška.cz. Společnost Asiana, jejíž významný obrat činí právě prodej letenek prostřednictvím portálu Letuška.cz, tak vykazuje za 1. pololetí nárůst v tržbách za letenky 11 %, tedy z loňských 757 milionu korun na 840 milionu korun plus 55 milionu za cestovní služby, jako je pojištění, pronájem hotelů a víza.

Nej destinace IATA ČR – prodej v 1. pololetí 2013

(čísla vyjadřují prodané letenky v kusech)

Evropa:
Paříž 39 291
Moskva 26 748
Londýn 24 143
Brusel 23 759
Varšava 16 728

Asie:
Hanoj 21 022
Bangkok 15 265
Colombo 5 611
Shangai 5 300

Severní Amerika:
New York 12 446
Miami 5 720
Los Angeles 4 181
San Francisco 3 671

Blízký Východ:
Dubai 10 136
Tel Aviv 5 548
Abu Dhabi 1 241

Afrika:
Mauritius 4 960
Johannesburg 2 023
Káhira 1 747

Jižní Amerika:
Lima 2 358
Havana 1 993
Mexico City 1 831