Asiana loni utržila přes dvě miliardy, rostla nejvíce z letenkářů

Asiana loni utržila přes dvě miliardy, rostla nejvíce z letenkářů

Společnost Asiana, která provozuje portál Letuška.cz, Study.cz či Viza.cz, ohlásila předběžné hospodářské výsledky za loňský rok. Podle nich její obrat dosáhl celkových tržeb 2,04 mld. korun, což je o 16 procent více, než tomu bylo v roce 2012. Největší podíle na tržbách Asiany má prodej letenek, který činil 94 procent z obratu a oproti roku 2012 se zvýšil o 21 procent. „To je největší nárůst v segmentu prodeje letenek u nás, přičemž trh s prodejem letenek loni stagnoval,“ řekla spolumajitelka společnosti Asiana a portálu Letuška.cz, Šárka Litvinová. Ta také pro ČTK doplnila, že zisk společnosti za rok 2013 překročí hranici 30 milionů korun, a to i přes skutečnost, že společnost investovala významné částky do tvorby nových pracovních míst a inovaci hardware a software.

I přes významné nárůsty prodejů letenek se společnost soustředí především na kontinuálním rozšiřování doplňkových služeb, jako je zprostředkovávání víz, rezervace hotelů po celém světě a prodej cestovního pojištění. Tyto služby měly na celkovém obratu podíl 7 procent. „O cestovní služby zájem stoupá, navíc jsou ziskovější než klasický prodej letenek. Proto budeme i letos rozšiřovat jejich nabídku,“ řekla Šárka Litvinová.

Asiana 2013 v číslech

  • Celkové tržby činily 2,04 mld.
  • Prodej letenek činil 94 procent z celkového obratu
  • Za prodej letenek utržila 1,85 mld.
  • Přes globální rezervační systémy Amadeus a Galileo prodala 150 tisíc letenek za 1,675 mld. (další tržby jsou za smluvní lety a prodej prostřednictvím individuálních rezervačních systémů)
  • Téměř polovina všech letenek byla prodána on-line. On-line prodej vzrostl oproti předchozímu období o 30 procent
  • Cestovní služby tvořily přibližně 7 procent z celkových tržeb
  • V průběhu roku stoupal zájem o on-line pronájem automobilů i hotelů.
  • Významně vzrostl prodej vzdělávacích programů/jazykových pobytů v zahraničí.

Návštěvnost portálu Letuška.cz (originální uživatelé)

RokPočet unikátních uživatelů
20133 378 593
20122 140 985
20111 902 301
20101 712 946
20091 789 401
20081 863 324
20071 521 555


Asiana: 21 let na trhu

Společnost Asiana začala prodávat letenky a cestovní služby v roce 1993. Od roku 2001 prodává největší podíl letenek prostřednictvím portálu Letuška.cz. Letuška.cz předloni vstoupila na Slovenský trh pod doménou Superletuska a loni pak spustila prodej letenek v Bulharsku na portálu Airmeti. Další rozšíření mimo ČR je v plánu v následujících letech.

Společnost Asiana, která provozuje portál Letuška.cz, Study.cz či Viza.cz, ohlásila předběžné hospodářské výsledky za loňský rok. Podle nich její obrat dosáhl celkových tržeb 2,04 mld. korun, což je o 16 procent více, než tomu bylo v roce 2012. Největší podíle na tržbách Asiany má prodej letenek, který činil 94 procent z obratu a oproti roku 2012 se zvýšil o 21 procent.