Aktuality

Letuška má odvahu být první

Vydáno 15. 7. 2019 | Letuška.cz Redakce
18 let od nákupu první letenky

Mít odvahu jít první 

18 let letuška

ASIANA byla vždy z velké části technologickou společností. Vlastní web měla jako první cestovní agentura u nás. S tím, jak se bouřlivě rozvíjel internet v 90. letech, bylo zřejmé, že nové formy on-line prodeje postupně změní i svět civilní letecké přepravy. Vhodné technologie k tomu začaly být dostupné ale až s novým miléniem. Lidé v ASIANĚ měli odvahu jít první, i když se jednalo o pole neorané. Vše se rozhodovalo takzvaně „v kuchyni“ obou majitelů, kdy proti prvotní technologické vizi Alexeje Litvina stála nesmlouvavá ekonomická pragmatičnost Šárky Litvinové. Nápad se naštěstí podařilo prosadit a pohledem zpět se jednalo o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v historii ASIANY.

Jak šel čas

Projektu Letuška.cz vdechl jméno syn majitelů Rostislav, který ve firmě stále působí v roli technického ředitele. Vývoj prvního on-line rezervačního systému tenkrát trval pouhé 3 měsíce. Dnes jenom přepracování grafické vrstvy Letušky zabere celý rok, a to v mnohem větším počtu zúčastněných lidí z různých profesí. Komplexita totiž neustále narůstá.

Co se nám již podařilo

Než Letuška dosáhla plnoletosti, prošla si řadou menších či větších revolucí a na jejím vývoji participovaly už stovky lidí. Mezi nejzajímavější milníky patří plně elektronické letenky (bez nutnosti tištění cenin na speciálních tiskárnách), mobile-first responsivní web, spuštění tarifních balíčků (tzv. fare families), mapa levných letenek (mapa.letuska.cz), ale také první prodaná letenka, která kombinuje více nespolupracujících dopravců (tzv. virtuální interlining).

Stále nabízíme něco navíc

V průběhu času se produktové portfolio značně rozšířilo a Letuška tak nyní kromě letenek nabízí celou řadu další služeb, které pomohou zákazníkům zpříjemnit cestovatelskou zkušenost. Některé služby jsou přímo vázány na letenky – výběr sedadla nebo preferovaného jídla na palubě, parkování na letišti, pojištění, salónky a další. Jiné služby je možné rezervovat samostatně – hotely, zájezdy, vyřízení víza nebo třeba studium v zahraničí. Letuška.cz také nabízí speciální verzi pro korporátní zákazníky, kteří tvoří významnou část klientského portfolia ASIANY.

ASIANA v kostce

Letuška.cz slaví 18 let a je stěžejní obchodní značkou společnosti ASIANA, spol. s r. o., kterou v roce 1993 založili manželé Šárka a Alexej Litvinovi. Jednalo se o první úspěšný start-up ve svém oboru a v současné době je Letuška.cz největším prodejcem letenek v České republice.

Jak rezervovat letenky do celého světa on-line  

  • Web. Na našem letenkovém portálu Letuška.cz
  • Napište nám poptávku s počtem cestujících a přibližnými termíny přes Kontaktní formulář.
  • Mapa. Přehled všech letů najdete na mapa.letuska.cz.